Germany - civilization!

De vreo 10 zile incoa sunt in Germania la niste prieteni totodata avind oportunitatea de a trai intr-o tara civilizata pentru citeva saptamini inainte de training-ul la care urmeaza sa particip din 28 noiembrie in Marea Britanie.

M-am asteptat sa ma simt ciudat insa nu a fost sa fie, ma simt ca si cum as fi trait aici dintotdeauna, m-am simtit bine parasind Moldova, si daca esti un patriot orb si vrei sa ma judeci pentru asta nu ai decit.

Aici fenomenul de a aduce totul la perfectiune e la o scara ceva mai larga, e un "virus" de care e molipsita o mare parte din populatie. Totul e curat, totul se recicleaza, oamenii sunt amabili, fiecare isi cauta de propriile treburi, nimeni nu are nimic cu tine, esti respectat pentru ceea ce esti tu.

Fiind moldovean si ne vazind multe in viata mea, pentru mine si o cladire de locuinte bine ingrijita pare a fi un punct de atractie, si ii fac poze din diferite unghiuri desi la o a doua privire te gindesti la ce bune am facut aceste poze.


Aici fiecare monument de importanta regionala sau nationala este renovat sau in proces de renovare, si dupa cum se spune ca nemtii sunt un pic nationalisti nu prea gasesti inscrpitii si in alta limba decit germana, da ma rog, sunt intr-un oras mic dupa calibrul moldovenesc (dupa ala german e sat) la citeva zeci de km de Frankfurt.

Am zburat cu Tarom din Bucuresti, la prima vedere profesionisti, amabili si zborul abia de l-am simtit, pe cit de straniu ar parea dar am savurat din plin asteptarea zborului la gate nr. 36. Cinta muzica clasica de pian si vioara, preferatele mele, faceam notite pentru blog, imi faceam poze si uite ca nici nu am observat caci si eram deasupra norilor in drum spre Germania.

La aeroportul International din Fraknfurt pe Main abia de-mi dadeam seama  unde ma aflu, fiind unul dintre cele mai aglomerate si imense aeroporturi din Europa. In drum spre casa nu ma puteam abtine de a nu invidia nemtii pentru drumurile netede de care au parte, si desi aparent fara motiv, pentru niste lucrari simple pe o autostrada sau alta, vor lua toate masurile pentru ca participantii la trafic sa fie in siguranta, sensurile sunt despartite pentru a evita intrarea pe contra-sens. Nemtii dupa caderea zidului au injectat miliarde de marci si apoi euro in infrastructura RDG (Republica Democrata Germana) ajungind sa aiba drumuri ma bune decit RFG (Republica Federativa Germana). Asta asa, unele aspecte care bat la ochi de indata ce pasesti pe tarim german.

In imaginea mai sus vedeti o catedrala care se numeste Worms Cathedral sau numele in germana Wormser Dom, care mai in gluma, mai in serios m-am simtit de parca protagonist in filmele marca Harry Potter, doar o bagheta magica imi lipsea. In rest, o arhitectura cu stil Romanesc (a se citi cu a si nu cu รข) cu elemente de Gotic.

Mai jos veti vedea citeva imagini unde veti vedea aceasta catedrala, podul Nibelungelor si alte locuri frumoase din Worms.

Pe viitor, voi mai pune si alte imagini, dar deja in alt articol.

Ca intotdeauna, mai jos aveti Fb comment box pentru a adresa intrebari sau pur si simplu posta pareri.

See ya.

No comments:

Post a Comment